loading...
تراکتور اف سی
آخرین ارسال های انجمن
Ayhan بازدید : 321 چهارشنبه 1391/01/30 نظرات (0)

بازی راه آهن – تراكتورسازی به جای اینكه در ورزشگاه خانگی راه آهن برگزار شود، قرار است در ورزشگاه تختی تهران انجام شود؛ جایی كه راه آهنیها معتقدند اصلا به زمین آن آشنا نیستند. علی دایی سرمربی راه آهن برای اینكه ناآشنا بودن تیمش با ورزشگاه تختی را به خوبی توصیف كند، میگوید در این مسابقه راهآهن مهمان است نه میزبان. دایی در این گفتگو در مورد شرایط تیمش و شانسهای قهرمانی لیگ برتر صحبت كرده است.
*راهآهن اخیرا یك روند صعودی را در پیش گرفته است. به نظرتان دلیل این روند صعودی چیست؟
خدا را شكر در تعطیلات عید تمرینات خوب و هدفمندی داشتیم. خیلی با بچه ها كار كردیم. بازیكنان هم توجیه شده بودند كه با تمركز بالا تمرین كنند و با تمرینات خوب، بازیهای خوبی ارائه كنند. هم از نظر روحی هم از نظر فنی با آنها كار كردیم. الان به این خودباوری رسیدند كه میتوانند تمام تیمها را ببرند و این شایستگی را دارند. ما امسال 9 باخت داریم و این باختها در شرایطی بوده كه خیلی از حریفانمان كه ما را شكست دادهاند، به بازی تسلط نداشته اند. حتی ما غافلگیرانه خوردیم. خوشبختانه توانسته ایم دو بازی متوالی را ببریم و به وضعیت خودمان در جدول سر و سامان بدهیم و نتایج خوبی بگیریم.

*بعد از بازی با سایپا گفتید میخواهیم هر 4 بازی را ببریم. فكر نمیكنید بازیهای سختی دارید؟
مطمئنا ما در هر چهار بازی برای برد به میدان میرویم. همه بازیها سخت است و حریف آسان معنی ندارد. همه تیمها، تیمهای خوبی هستند كه میتوانند برای هر حریفی دردسرساز شوند. ما میتوانیم در دو بازی آینده كه داریم نتایج لازم را بگیریم و جایگاهمان را در جدول تثبیت كنیم. در دو بازی آخر هم میتوانیم به جایگاه شایستهای در جدول برسیم.
*فاصله شما با تیم هفتم جدول چهار امتیاز است. فكر میكنید این شایستگی را دارید كه به ردههای بالای جدول صعود كنید؟
ما چهار امتیاز فاصله داریم ولی دیده اید كه در لیگ امسال در چه شرایطی امتیاز از دست دادیم. البته گذشته ها گذشته. ما میتوانیم در چهار بازی آینده امتیاز بگیریم و بیاییم بین 10 یا 8 تیم برتر و جایگاه خوبی به دست بیاوریم.
*الان حسرت گلهایی را كه در دقایق پایانی به شما زده اند نمیخورید؟
این اتفاقی بود كه برای ما افتاده و در خیلی از بازیها در دقایق پایانی گل خوردیم. ولی این اتفاقی است كه افتاده. كتمان شدنی هم نیست كه در این بازیهایی كه گل خوردیم حریفانمان شاید در دو یا سه بازی فشار آورده اند و روی شایستگیشان به گل رسیده اند ولی در یك سری بازیها صاحب توپ و زمین بوده ایم و روی یك اتفاق گل خوردهایم. باید حقمان را میگرفتیم ولی نتوانستیم و باید از این به بعد بگیریم.
*شما معتقدید كه امسال اشتباهات داوری تاثیر زیادی در نتایج راه آهن داشته.
هیچ تیمی به اندازه راه آهن لطمه نخورده از اشتباهات داوری. اگر بخواهید میتوانم به باشگاه بگویم سی دی اشتباهات داوری در بازیهای ما را آماده كند تا ببینید. البته داور هم قصد و غرض ندارد. داور تحت فشار است و یك لحظه یك تصمیمی میگیرد. نباید همه چیز را غیر منصفانه ببینیم. امیدوارم در بازیهای آینده اسیر اشتباهات داوری نشویم. ولی حق تیم راه آهن اینجای جدول نیست. بدون اغراق بگویم كه حق ما این نیست و شایستگی ما بیشتر از این بوده. همین بازی با سایپا یك داور جوان آمد كه سال اولش است در لیگ برتر سوت میزند ولی بعد از بازی نه تیم بازنده اعتراض داشت نه تیم برنده. این افتخار ماست كه یك داور جوان بیاید و بدون اشتباه سوت بزند و همه را به آینده داوری امیدوار كند.
*بازی راه آهن و تراكتورسازی قرار است در ورزشگاه تختی برگزار شود. شما به این موضوع اعتراض ندارید؟
این بازی خانگی ماست و باید در ورزشگاه خودمان انجام شود. قبلا هم با تراكتور در زمین خودمان بازی كردهایم. ولی الان بازی را انداخته اند در ورزشگاه تختی. زمین تختی برای ما یك زمین غریبه است. تراكتور با نفت تهران آنجا بازی كرده و ما هم باید برویم آنجا بازی كنیم. در واقع ما در این مسابقه میزبان نیستیم، مهمان هستیم. تماشاگران تبریزی بیشتر هستند و ما هم به زمین آشنا نیستیم. با این حال به مسئولان سازمان لیگ احترام میگذاریم. تصمیمی است كه گرفته شده و حرف زدن در مورد آن فایده ندارد.
*شما دنبال این هستید كه قانون 10 درصد تماشاگر را رعایت كنید تا 10 درصد سكوها را به تماشاگران تراكتور بدهند؟
نه ما دنبال این نیستیم. تماشاگر به فوتبال جذابیت میدهد. اگر تماشاگران نباشند فوتبال به این مرحله از جذابیت نمیرسد. اگر فوتبال را همه دنبالش هستند به این دلیل است كه تماشاگر دارد. هواداران تیم تراكتور میتوانند بیایند تشویق كنند و تیمشان را حمایت كنند. من وقتی میشنوم بازی تراكتور و فجر سپاسی در ورزشگاه یادگار امام بالای 70 هزار نفر تماشاگر داشته خوشحال میشوم و افتخار میكنم. مشكلی از این بابت نداریم. امیدواریم مسابقه ما هم یك بازی قشنگ و خوب از آب درآید.
*البته تماشاگران تبریزی هم در بازی رفت برای شما سنگ تمام گذاشتند و تشویقتان كردند.
ما آذری هستیم و تماشاگران هم میدانند در قلب ما چه میگذرد. شاید یك عده ای بخواهند شیطنت كنند و در مقاطعی بین ما جدایی بیندازند ولی من از طرفداران تراكتورسازی هستم. امسال هم در اكثر بازیهای تراكتورسازی دوست داشتم تراكتور ببرد. برد تراكتور باعث خوشحالی آذربایجانیهایی میشود كه من هم خوشحال میشوم از خوشحالی آنها. با این وجود ما در این مسابقه نیروی خودمان را میگذاریم تا برنده شویم.
*قلبا دوست دارید كدام تیم قهرمان شود؟
بهتر است بگذارید این مسئله در قلب من بماند؛ هر چند كه همه آن را میدانند! نمیخواهم این موضوع را رسانه ای كنم.
*شما گفته اید اگر استقللال صبا را ببرد قهرمان میشود و بیشترین شانس را دارد. بر اساس چه معیاری این حرف را زدید؟
بر اساس دو موضوع. یكی بازیهای آینده و بعد هم اینكه مصدومان استقلال برگشته اند. استقلال بازیكنانی مثل آندو و جباری و كیانوش رحمتی را به خاطر مصدومیت از دست داد. بماند كه كرار و مجیدی هم جدا شدهاند. جدایی 5 بازیكن تاثیرگذار در فوتبال خیلی مهم و اثرگذار است. هر مربی آرزویش این است كه این طور بازیكنان را داشته باشد در تركیب خودش. به نظرم استقلال در بازی با صبا توانست سه گل بزند ولی صبا هم خوب بازی كرد. صبا استحقاق كسب یك امتیاز را داشت ولی استقلال با تجربه اش سه گل زد و از آن دفاع كرد. خود سپاهان و تراكتور هم شرایط خیلی خوبی دارند از نظر روحی و فنی. سپاهان با امتیازی كه نتوانست جلوی پرسپولیس بگیرد، فاصله اش كم شده و تراكتور هم تیم مدعی است. استقلال بازیهای راحتی دارد و بازگشت مصدومانش خیلی به این تیم كمك خواهد كرد. شما تاثیر بازگشت این مصدوم را خواهید دید. ولی درا ین 4 هفته هر تیمی اشتباه كند فرصت میدهد به بقیه تیمها كه بروند و قهرمان شوند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    طرفدار کدام تیم هستی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 795
  • کل نظرات : 219
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 117
  • آی پی امروز : 276
  • آی پی دیروز : 82
  • بازدید امروز : 475
  • باردید دیروز : 119
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 475
  • بازدید ماه : 475
  • بازدید سال : 22,834
  • بازدید کلی : 691,088