loading...
تراکتور اف سی
آخرین ارسال های انجمن
Ayhan بازدید : 238 چهارشنبه 1392/03/15 نظرات (0)

یکی از معیار های سنجش سطح مدیریت، فصل نقل و انتقالات است و به قول مدیران تهرانی هرکس بیشتر بمب بترکاند مدیر موفق تری است و مطمئنأ زینی زاده با آگاهی کامل از این مسائل وارد جنگ نقل و انتقالات شده است.

وی بعد از کش و قوس های فراوان نهایتأ مجید جلالی را به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب کرد و در این چند روز با حامد لک و محسن دلیر که بازیکنان جوان و آینده داری هستند قرارداد امضاء کرده است؛ در این بین تنها قاسم دهنوی و عقیل اعتمادی از تراکتور جدا شده اند.

به هرحال مسئولان و کادرفنی تیم به خوبی می دانند نائب قهرمانی دیگر هواداران تراکتور را قانع نمی کند و آنها به دنبال قهرمانی در لیگ و حضور موفق در آسیا و جام حذفی هستند. می خواهیم در نگاهی تراکتور مدل ۹۲ را بررسی کنیم.


دروازه

دروازه بانی یکی از اصلی ترین پست های تیم است و یادمان نرود فصل قبل استقلال با درخشش سید مهدی رحمتی به عنوان قهرمانی رسید و در طرف دیگر لغزش دروازه بان های تراکتور در طول فصل خیلی به تیم ضرر رساند. تراکتور به عنوان دروازه بان اول حامد لک، بازیکن سابق صبای قم را به خدمت گرفته است، این بازیکن سابقه بازی ملی هرچند خیلی کم را در کارنامه دارد و بازیکن جوان و آینده داری محسوب می شود که سودای لژیونر شدن را در سر دارد ولی به نظر می رسد نیاز به زمان دارد و نباید انتظار داشت که از روز اول در تراکتور بدرخشد و مطمئنأ اگر این فرصت به وی داده شود، لک همان راه رحمتی را خواهد پیمود و چه بسا در یکی دو سال آینده دروازه بان شماره یک تیم ملی شود! در طرف دیگر محسن فروزان جوانی هست که سال قبل به دلیل مشکلاتی که با تونی پیدا کرده بود فرصت درخشش پیدا نکرد و به یکباره از ترکیب اصلی خارج شد و به یک سکونشین تبدیل شد.

فروزان زمانی گلر دو تیم ملی بود و بسیاری از کارشناسان معتقد هستند وی با پشتکار زیاد می توان به سطح بالایی برسد، حالا این بازیکن به دنبال انتخاب بهترین گزینه برای فصل بعد است تا دوباره به روز های اوج برگردد؛ مجید جلالی هم روی این بازیکن مستعد نظر مثبت دارد و وی را در لیست تیم برای سال آینده قرار داده و طبق شنیده ها فروزان هم تمایل زیادی برای ماندن در تراکتور دارد و تنها عدم مذاکره تراکتوری ها با وی، او را ناراحت کرده است.

و مهدی ثابتی، مرد روز های سخت! این بازیکن مسن چندین سال است در تراکتور حضور دارد و در اکثر مواقع روی نیمکت می نشیند ولی هر زمانی که تیم در این خط به بن بست خورده است مهدی می آید و از دروازه تیم محبوبش به خوبی دفاع می کند. به جرأت می توان گفت درخشش مهدی ثابتی درون دروازه یکی از عامل های مهم در کسب عنوان نائب قهرمانی در فصل قبل بود. وی بار ها اعلام کرده که می خواهد فوتبالش را در تراکتور به پایان رساند؛ به هر حال مجید جلالی اولین و آخرین تصمیم گیرنده در این خصوص است، شاید وی بخواهد با نگه داشتن فروزان و ثابتی رقابت تنگاتنگی بین دروازه بان های تیمش ایجاد کند و یا با آوردن دروازه بان جدید تصمیمات دیگری بگیرد.

خط دفاعی

فصل قبل تونی از نصرتی و اسدی در قلب خط دفاعی استفاده می کرد و الحق و النصاف زوج نصرتی و اسدی عملکرد مطلوبی داشتند، مرتضی اسدی کاپیتان این تیم طی روز های گذشته قرارداد خود را تمدید کرده ولی هنوز وضعیت محمد نصرتی معلوم نیست و وی طبق عادت در روز های پایانی نقل و انتقالات تصمیم گیری می کند و هنوز خبری از پیشنهاداتش و خودش نیست.

تراکتور فصل قبل سید محسن حسینی را در نیمکت داشت و در بعضی از بازی ها از وی بازی گرفته می شد؛ حسینی یکی از بازیکنان محبوب امیر قلعه نوعی است و در زمان مربیگری وی در تبریز سید به عنوان یکی از بازیکنان اصلی تراکتور همواره در ترکیب قرار داشت و در آن فصل گل های سه امتیازی حساسی هم به ثمر رسانده بود. در زمان تونی حسینی که از نیمکت نشیمی در تراکتور ناراضی بود مدام حرف از جدایی می زد، ولی در طول فصل هیچ گاه چنین اتفاقی نه افتاد.

مجید جلالی برای قوی کردن نیمکت تراکتور در خط دفاعی به دنبال جذب یک مدافع خوب است و به نظر می رسد با جذب بازیکن جدید در این پست سید نای جدایی سر زند. مطمئنأ تیمی که به دنبال موفقیت در سه جبهه است باید چهار مدافع تراز اول داشته باشد. سرخپوشان فصل قبل در دفاع راست محمد ایرانپوریان، میلاد فخر الدینی و فردین عابدینی را در اختیار داشتند البته در مقطعی فخر الدینی و عابدینی مصدوم بودند.

با توجه به عملکرد ایرانپوریان در نیم فصل دوم رقابت ها کمتر مربی است که از چنین بازیکنی چشم پوشی کند و به نظر می رسد ایران پوریانی که در تیر رس پرسپولیس است، برای فصل بعد هم نفر اول دفاع راست تراکتور باشد ولی هنوز و ضعیت فخرالدینی و عابدینی مشخص نیست، این دو بازیکن برای گذراندن خدمت سربازی به تراکتورسازی آمده بودند و حالا با تمام شدن دوران سربازی تراکتوری ها تمایل دارند باب مذاکره با یکی از این دو بازیکن را باز کنند در این بین امکان ماندن عابدینی درتبریز خیلی کم است. در دفاع چپ تراکتور با حبیب گردانی قرار داد دارد و طبق شنیده ها جلالی اعتقادی به اکرامی ندارد و به همین دلیل مدیرعامل باشگاه باب مذاکره با اشجاری و میثم حسینی را باز کرده است.

خط هافبک

مهدی کیانی در این چند سال اخیر یار محبوب و همیشگی تراکتور در پست هافبک دفاعی است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید فصل بعد هم مهدی شماره شش تراکتور را برتن خواهد کرد. جلالی برای قدرتمند کردن خط هافبک به دنبال جذب بازیکنی است که پا به پای کیانی و سایر هافبک ها بجنگند که در این چند روز اخیر خبر هایی مبنی بر جذب نکونام و آبشک به گوش می رسد. مهدی کریمیان دیگر بازیکن خط هافبک تراکتور در زمان مربیگری تونی همواره یکی از بازیکنان اصلی و موثر تیم بود و جلالی هم روی وی نظر دارد اما

در این بین خبر هایی مبنی بر آمدن نکونام ، آبشک علی کریمی، احمد جمشیدیان و میثم بائو ، کریمیان را در خصوص تصمیم گیری برای فصل آینده مردد کرده و از طرف دیگر پیشنهاد استقلال به این بازیکن بسیار جدی است و شاید کریمیان سر از استقلال در آورد! مجید جلالی از مربیانی است که به خط هافبک زیاد بها می دهد و در نظر دارد تراکتور ۹۲ را از لحاظ هافبک غنی کند.

خط حمله

در حال حاضر تراکتور در خط حمله با فلاویو لوپز، محمد ابراهیمی و مسعود ابراهیم زاده قرار داد دارد و در طول دو سه روز آینده مسئولان باشگاه سعی دارند قرار داد سیدصالحی و کاظمیان را هم تمدید کنند. سیدصالحی از چندین تیم بزرگ پیشنهادات وسوسه کننده ای دارد و به نظر می رسد زینی زاده کار سختی برای نگه داشتن سید آقای گل در تبریز دارد.

تراکتوری ها برای افزایش قدرت تهاجمی تیم محسن دلیر، بهترین گلزن فصل پیش گسترش فولاد را به خدمت گرفته اند و با سایر بازیکنان نظیر سعید دقیقی، ایمان موسوی و چندین نفر دیگر برای حضور در تراکتور مذاکره کرده اند که در روز های آتی وضعیت خط حمله این تیم مشخص می شود. از طرف دیگر مدیریت باشگاه اعلام کرده است تا مجبور نشویم بازیکن خارجی جذب نمی کنیم و همین صحبت ها امکان دارد لوپز را از تراکتور دور کند. باید منتظر ماند و دید زینی زاده و جلالی چه برنامه ای برای تراکتور مدل ۹۲ در سر دارند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    طرفدار کدام تیم هستی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 795
  • کل نظرات : 219
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 117
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 447
  • بازدید ماه : 1,806
  • بازدید سال : 15,554
  • بازدید کلی : 683,808