loading...
تراکتور اف سی
آخرین ارسال های انجمن
Ayhan بازدید : 429 جمعه 1390/07/15 نظرات (0)
صمد مرفاوی در گفت و گویی اختصاصی با خبرآنلاین از بازی جنجالی تیمش با استقلال سخن گفت

فرهاد عشوندی:«من سر حرفی که زدم هستم. هر کسی می تواند از حرف هایم هر برداشتی داشته باشد اما...» این صمد مرفاوی است که بعد از جنجال به پا شده بر سر اتفاقات بازی استقلال و مس ، لب به سخن می گشاید. سرمربی سابق استقلال که بعد از شکست مس برابر آبی های پایتخت گفته بود :« آنها با تقلب بازی را بردند.» یک روز پس از جنجال های ایجاد شده درباره ارتباط مظلومی با ماوراء الطبیعه ، در گفت و گویی با خبرآنلاین ، از همه اتفاقات بازی جنجالی استقلال و مس سخن می گوید.

تیم تان قشنگ بازی می کند اما مثل فصل قبل در نتیجه گیری بدشانس هستید.

راستش من امسال می خواستم ضعف های تیمم را با خریدن چند بازیکن با تجربه کاور کنم اما به هر حال در این راه مشکل داشتیم. من هم مثل آقای غلام پیروانی روی هر بازیکنی دست گذاشتم گران بود و زورمان نرسید. با این حال باید یک مقدار زمان بگذرد تا بتوانیم بهتر بشویم. مشکل زیادی هم نیست.

البته بازیکن های خوبی هم گرفتید. مثلا همین مهاجم خارجی تیم تان؟

بله ، فکر می کنم او بزودی در ترکیب تیم جا بیفتد. او تنها 10 روز است که به جمع ما آمده. بعد از 3 روز تمرین هم مجبور شد به تهران برگردد و برای تست پزشکی ، چند روزی تمرینات را از دست داد. هنوز با شریاط آب و هوایی کرمان عادت نکرده. فکر می کنم ، روز به روز اوضاعش بهتر بشود و اگر به هماهنگی برسد قطعا خیلی می تواند برای مان موثر باشد.

راستی چرا وسط بازی با استقلال یکدفعه رفت به رختکن؟

مشکل این بود که داور به استرجی که زیر شرتش پوشیده بود گیر داد و از زمین فرستادش بیرون . بعد هم که برگشت ، زدند سرش را شکستند و حسابی خونین و مالین شده بود. به نظرم او مهاجم باهوشی است. بزودی روزهای خوبش شروع می شود.

بعد از بازی هم تیم تان حوادث تلخی را پشت سر گذاشت.

راستش آن موقع من به سالن کنفرانس رفته بودم. دقیقا نمی دانم چطور این اتفاق افتاد. به هر حال بازیکنان از باخت تیم ناراحت بودند و بعد از بازی با هم اوقات تلخی کردند که یکدفعه برخوردشان بالا گرفته بود و منجر شده بود به درگیری فیزیکی. به هیچ وجه این اتفاقات را تحمل نمی کنم و دیدید که با کسی که این اتفاق را رقم زده بود برخورد کردم.

یعنی اخراج امرایی به همین دلیل بوده؟

بله او به خاطر برخورد فیزیکی در رختکن از تیم اخراج شد.

و برخورد تان با بیاتی نیا چطور؟ او را به خاطر خوشحالی بعد از گل ، تنبیه کردید؟

اگر منظورتان حرف هایم در حین بازی است که قطعا به خاطر خوشحالی اش بود. ببینید ما تازه یکی از گل های خورده را جبران کرده بودیم و وقتی بیاتی نیا توپ را از دروازه برداشت و به سمت وسط زمین دوید ، تازه یادش افتاد برای خوشحالی بیاید سمت نیمکت با همه دست بدهد. من عصبانی شدم چون تیم نیاز داشت از فرصت ها استفاده کنیم. آن هم در بازی با تیم هایی که شانس دارند و لحظه ها برای شان به ارزش طلاست ، ما هم باید تلاش کنیم تا زمان را از دست ندهیم. باید سریع بازی را شروع می کردیم نه اینکه برای خوشحالی بعد از گل ، کلی هم وقت تلف کنیم.

و اخراجش هم به همین مسئله ربط داشت؟

نه ، او یکسری مسائلی را ایجاد کرده بود که منجر به این تصمیم شد.

یکی از روزنامه ها نوشته بود به او قول دادید که فیکس باشد و از نیمکت نشینی گلایه دارد.

من هیچ قولی نه به او که به هیچ بازیکن دیگری ندادم. مگر او برای تیم ما مجانی قرار است بازی کند که بخواهم قول بدهم فیکس باشد. ماشاالله هیچ بازیکنی این روزها تا پولش را نگیرد ، قرارداد امضا نمی کند . وقتی هم که بازیکنی که قرارداد می بندد و پول می گیرد باید تابع قوانین تیم باشد. من به هیچ بازیکنی قول ندادم که فیکس بازی کند. برای تصمیمی هم که درباره ترکیب تیمم می گیرم دلیلی ندارد به کسی توضیح بدهم. بازیکنی در تیمم بازی می کند که شایستگی فیکس بازی کردن را داشته باشد.

راستی انگار رابطه گزارشگر سیمای کرمان هم با شما خیلی خوب نیست.

( کمی مکث می کند) بگذار درباره این مسائل حرفی نزنم. حرفی نزنم بهتر است.

برسیم به بحث ماوراءالطبیعه؟ حرف های تان اعتراض منصور پورحیدری را به همراه داشته.

من که از کسی اسمی نیاوردم که این بزرگان ناراحت شدند و به خودشان گرفتند. من فقط درباره چیزی که اعتقاد داشتم ، چند کلمه حرف زدم.

ولی آقای پورحیدری می گوید خود شما خیلی خوب « ن-ف» را می شناسید؟

من که اسمی از کسی نیاوردم که بگویم فلانی فلان کاره است. نمی دانم چرا آقای پورحیدری ناراحت شدند . من یکسری از حقایق را گفتم که فکر می کنم فوتبالی ها خیلی خوب ، درکش می کنند. نیازی هم نمی بینم که بخواهم بیشتر از این بازش کنم.

اما مثلا ایشان می گوید بازیکنی مثل مجیدی برای گل زدن نیازی به جادو ندارد. می گوید مس نسبت به نیمه اول افت کرد که گل خورد.

این حرف ها نیست. ما اتفاقا در تمام طول بازی ، روان و منطقی بازی کردیم. منتهی روی بدشانسی و البته شانس فوقاعلاده تیم حریف روی یک غافلگیری گل خوردیم. ما در حمله بودیم که دفع توپ حنیف عمران زاده با اشتباه دفاع ما افتاد زیر پای فرهاد مجیدی و گل شد. بعد از گل هم باید با نفرات بیشتری حمله می کردیم که این تیم مان را شکننده می کردما که روی تاکتیک گل نخوردیم . گل اول شان روی یک حادثه بود. به نظرم تیمم در تمام 90 دقیقه ، نظم تاکتیکی اش را حفظ کرد اما اسیر چیزهای دیگری شدیم. ما بر خلاف جریان بازی ، باختیم. این را آقایان ، خودشان هم می دانند . اصلا به برد در کرمان فکر هم نمی کردند. حالا خودشان را زدند به خواب خرگوشی و این حرف ها را می زنند.

یعنی هنوز هم می گویید با ماوراء الطبیعه بردند؟

ببین من هنوز روی حرفی که در سالن کنفرانس زدم هستم. من چیزی درباره ماوراء الطبیعه نگفتم. گفتم با امدادهای غیبی گل زدند و بازی را بردند. به حرفی هم که زدم اعتقاد دارم. ببینید این نتیجه غیر طبیعی بود من مسئول برداشتی که از حرف هایم شده نیستم. ولی کدهایی که لازم بود را دادم و فکر می کنم هر کس باید می فهمید من چه گفتم را فهمیده است.

و برای سئوال آخر ، خیلی ها می گویند نیمکت صمد مرفاوی خالی است و او در کادرفنی تنهاست.

این حرف را قبول ندارم. ما یک تیم مربیگری کامل هستیم و به همکارانم اعتقاد ویژه دارم. مشکلی هم از این بابت وجود ندارد. تیم ما دارد روز به روز بهتر می شود. این را مطمئنم که بزودی روی دور می افتیم.

و البته درباره بحث فوتبال پاک؟

من فکر می کنم بردن ارزش این را ندارد که آدم دست به هر کاری برایش بزند. خود فوتبال پاک است اما گاهی کسانی کارهایی می کنند که ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    طرفدار کدام تیم هستی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 795
  • کل نظرات : 219
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 117
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 343
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 650
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 658
  • بازدید ماه : 658
  • بازدید سال : 23,017
  • بازدید کلی : 691,271